Найкращі книги про маркетинг
Найкращі книги про маркетинг
В епоху кліпового мислення та фрагментарності сприйняття спеціалісти стали забувати про фундаментальну базу — книги про маркетинг. Зараз для початківців, а тим паче просунутих спеців, пропонується купа швидких рішень для навчання: експрес-курси, короткі інтенсиви та онлайн вебінари. Але напротивагу книгам про маркетинг вони дають лише окремі інструменти, які неможливо вдало застосувати без базових знань.
І коли ми говоримо про такі книги з маркетингу, то не маємо на увазі запилені томики Котлера та Траута (з усією повагою до цих легенд!). Ми щиро вважаємо, що книги для маркетолога, ось так несподіванка, не мають бути суто маркетинговими. Насправді вони повинні розширювати картину світу, навчати психології людської поведінки та прокачувати креативність. Словом, підіймати вашу свідомість на абсолютно новий рівень.
Топ книг про маркетинг: 8 небанальних авторів, що допоможуть вийти за межі стандартних підходів
Ми дбайливо зібрали для вас найкращі книги про маркетинг в одну небанальну підбірку. Вангуємо, що декілька імен ви точно не очікуватимете тут побачити. З ними варто ознайомлюватись підприємцям, власникам малого та великого бізнесу, інтернет-маркетологам, копірайтерам, менеджерам із продажу та і, напевно, просто всім.
Кожна з них – це не просто збірка теорій, а справжній практичний посібник, який допоможе вам:
- Глибше розуміти психологію споживача: дізнаватися, що насправді мотивує людей купувати той чи інший продукт.
- Розробляти ефективні маркетингові стратегії: навчатися створювати унікальні пропозиції, які виділяють вас серед конкурентів.
- Залучати нових клієнтів та підвищувати лояльність існуючих: отримати інструменти для побудови довготривалих відносин з клієнтами.
- Вийти за межі стандартних підходів: відкрити для себе нові ідеї та інноваційні рішення.
Тож читайте, застосовуйте та вдосконалюйтесь. А якщо відчуваєте, що ви таки більше «візуал» та краще сприймаєте інформацію у вигляді відеоконтенту, тоді запрошуємо до перегляду нашого YouTube ролика.
КНИГИ, які має прочитати КОЖЕН маркетолог та підприємець
1. Несвідомий брендинг, Дуглас ван Прает
Бренди оточують нас протягом усього нашого життя. Їхня мета – сподобатися. Але чому одні запам’ятовуються назавжди, а інші з тріском провалюються? Відповідь криється в нашій підсвідомості. Саме це і досліджує Дуглас ван Прает у своїй книзі з маркетингу «Несвідомий брендинг».
Він пропонує унікальний погляд на маркетинг через призму нейронаук та показує, як підсвідомі процеси мозку впливають на наші рішення про покупки. Для маркетологів це можливість заглибитися в психологію споживача і створювати більш ефективні кампанії, які «доторкаються» до несвідомого. Для початківців це прекрасна праця для розуміння того, як брендинг впливає на поведінку споживачів.
Топ причин читати:
- заглянути в глибини розуму споживача
- озброїтись знаннями нейромаркетингу
- виділитись серед конкурентів
Одна з улюблених цитат книги: «Аби надати сенс своїм відчуттям, ми мусимо наділити їх цінністю за допомогою емоцій»
2. Гнучкий розум, Естаніслао Бахрах
Нейропсихолог, зі складним для українського вуха ім’ям, розкриває секрети роботи мозку та розповідає, як розвинути творче мислення. Не можна сказати, що це стандартна книга з маркетингу, але вона насичена корисними теоретичними порадами та практичними вправами, які допоможуть вам вийти за рамки звичного.
Адже у сучасному маркетингу важливо мислити нестандартно. А «Гнучкий розум» якраз і вчить, як розвинути креативність та адаптуватися до швидких змін. Ця книга для маркетологів, які хочуть бути на передовій у своїй галузі, адже вона надає інструменти для розвитку творчого підходу та інновацій у маркетингових стратегіях.
Топ причин читати:
- виходити за межі шаблонів
- зрозуміти споживача глибше
- приймати стратегічні рішення
Одна з улюблених цитат книги: «Найдивовижніший і найприємніший шлях розширити світогляд – це подорожувати, залишаючи місця, де ми проводимо більшу частину свого часу. Коли ми фізично перебуваємо біля кореня проблеми, наше мислення автоматично обмежується низкою можливих асоціацій. Це може бути корисним для зосередження, але заважає польоту фантазії»
3. Твій мозок в роботі, Девід Рок
Складно підрахувати скільки разів на день ми відволікаємось, раптово перемикаємось з одного завдання на інше, і врешті-решт взагалі забуваємо, над чим працювали. Девід Рок, консультант провідних світових компаній, таких як HP, MasterCard та NASA, стверджує, що ключ до підвищення концентрації полягає в розумінні роботи мозку.
І знову, не зовсім книга з маркетингу, але вона чудово підійде для тих, хто хоче зрозуміти, як працює мозок в умовах сучасного робочого світу. Рок описує, як використовувати наукові знання про роботу мозку для підвищення продуктивності. Маркетологи, які зможуть краще організувати свій час і використовувати свій мозок максимально ефективно, зможуть досягти більших результатів у своїй роботі.
Топ причин читати:
- розуміння клієнта на глибинному рівні
- покращення ефективності команди
- інсайти про багатозадачність
Одна з улюблених цитат книги: «Іноді, щоб отримати новий погляд на проблему, достатньо сформулювати її одним коротким реченням»
4. Нова поведінкова економіка, Річард Талер
Ця робота переосмислює все, що ви знаєте про психологію поведінки споживачів, і допомагає отримати з цього максимум користі. У своїй роботі Талер пояснює, чому люди приймають економічні рішення, які не завжди є раціональними. Це по суті своєрідний фундаментальний підручник для маркетологів, які бажають зрозуміти, чому споживачі діють певним чином, і як це використовувати для створення успішних рекламних кампаній.
Після прочитання цієї книги з маркетингу ви зможете прогнозувати потреби ваших клієнтів та співробітників, ефективно розподіляти ресурси та розробляти продукти, які точно задовольнять їхні очікування. А значить ваш бізнес (або бізнес ваших клієнтів) вийде на новий рівень і стане більш конкурентоспроможним.
Топ причин читати:
- навчитесь впливати на рішення споживачів
- створюватимете унікальні маркетингові кампанії
- прийматимете обґрунтовані бізнес-рішення
Одна з улюблених цитат книги: «Якщо ви хочете спонукати когось до чогось, полегшіть цю задачу для нього. Цей урок я отримав від Денні Канемана. Перший крок, який необхідно зробити, щоб змусити іншу людину змінити свою поведінку, називається «розморожуванням». Один зі способів зробити це — усунути бар’єри, які заважають їй змінити свою поведінку, якими б незначними ці бар’єри не були»
5. Мислення швидке й повільне, Деніел Канеман
Ми часто думаємо, що приймаємо раціональні рішення, але безжалісний психолог та економіст Канеман у своєму бестселері доводить, що це взагалі-то не завжди так. У своїй праці він розкриває, як працює наш мозок, і чому ми часто помиляємося.
Ця робота — класика в сфері поведінкової економіки. В ній Канеман пояснює, як дві системи мислення — швидка й інтуїтивна, а також повільна і аналітична — впливають на наші рішення. Для маркетологів це можливість зрозуміти, як різні стимули можуть впливати на споживчу поведінку.
Топ причин читати:
- розуміння процесу прийняття рішень
- створення переконливих маркетингових повідомлень
- побудова довгострокових відносин з клієнтами
Одна з улюблених цитат книги: «Із кількох варіантів досягнення однієї мети люди зрештою завжди обирають найменш затратний. У цій економії дій зусилля — це затрати, а набуття навичок урівноважує співвідношення витрат і користі. Лінь глибоко закорінена в нашій людській природі»
6. Sapiens. Коротка історія людства, Ювал Ной Харарі
Ювал Ной Харарі у своїй книзі пропонує нестандартний погляд на історію людства. Замість сухого переліку дат і подій, він досліджує, як з маленького виду мавп ми еволюціонували в домінуючу цивілізацію. Автор простежує шлях розвитку людства від появи мови до сучасних технологій, підкреслюючи як наші досягнення, так і потенційні загрози.
Хоча це не класична книга з маркетингу, наша агенція дуже радить «Sapiens» до прочитання. Адже вона розширює ваше розуміння людської поведінки та розвитку. В ній Харарі пояснює, як соціальні та економічні процеси вплинули на формування сучасного суспільства. Для маркетологів це нагода побачити широкий контекст та краще зрозуміти, як формуються тренди та поведінкові моделі.
Топ причин читати:
- розуміння як ми стали тим, ким є сьогодні
- історична перспектива на споживчу поведінку
- вихід за рамки вузькоспеціалізованих знань
Одна з улюблених цитат книги: «Один із небагатьох «залізних законів» історії: розкіш перетворюється на необхідність і породжує нові обов’язки. Як тільки людина звикає до нової зручності, вона приймає її як само собою зрозуміле, а тому розраховує на неї. Настає момент, коли вже обійтися без звичного неможливо»
7. Запитай маму, Роб Фітцпатрик
Це чудова книга для маркетологів, які працюють з опитуваннями споживачів та дослідженнями ринку (а це всі ми!). Фітцпатрик навчає, як ставити правильні запитання, щоб отримати корисну інформацію від клієнтів і уникнути поширених помилок.
Як зрозуміти, що відповідь дається лише з ввічливості і насправді не несе жодної цінності? Як розібратись в якому напрямку слід розвивати бесіду та які уточнюючі питання ставити? Цей короткий, корисний та з гумором написаний практичний посібник ефективного спілкування підприємця з клієнтами надасть вам усі потрібні та правильні відповіді. Простіше кажучи — це топова книга для маркетолога.
Топ причин читати:
- навчитись проводити інтерв’ю з клієнтами
- виявляти справжні потреби споживачів
- створювати продукти, які продаються
Одна з улюблених цитат книги: «Золоте правило: люди будуть брехати вам, якщо вони вважають, що ви хочете почути брехню»
8. Як читати класиків та Як писали класики, Ростислав Семків
Дуже хотілося завершити підбірку чимось рідним, українським. Тому тримайте відмінне комбо від відомого вітчизняного літературознавця Ростислава Семківа. В першій книзі автор вчить вибудовувати власну систему читання і розуміння складних книжок. А в другій — розповідає про готові рецепти класиків стосовно того, як краще писати.
Передбачаємо, що ви подумали що це буде цікаво і корисно лише копірайтерам. Але тут мусимо вас зупинити і завірити, що вміння влучного сторітелінгу — це найпотужніша маркетингова навичка, яку ви коли-небудь зможете розвинути.
Топ причин читати:
- отримаєте інструкцію до сили літератури
- оволодієте майстерністю оповіді
- надихнетесь на креатив
Одна з улюблених цитат книги: «Наймогутніші з книг викликають трем. Дочитайте «Улісса», перегорніть останню сторінку, заплющте очі й усвідомте, що ви зробили. Для кого це пустий звук, аж туди ніколи не дочитає. А хто дочитав – побачите: світ зміниться назавжди»
Кому підійдуть ці книги з маркетингу?
Наша підбірка буде корисною як для початківців, так і для досвідчених спеціалістів. Якщо ви тільки починаєте свій шлях у маркетингу, ці non-fiction роботи допоможуть створити міцну основу для розуміння першочергових концепцій та підходів. Для досвідчених фахівців вони стануть джерелом нових ідей та інсайтів, допоможуть поглибити знання в галузі поведінкової економіки, психології та стратегічного маркетингу.
Головне пам’ятати, що маркетинг — це безперервне навчання та розвиток. Чим більше ви читаєте та дізнаєтеся про нові підходи, тим краще зможете адаптуватися до змін та вдосконалювати свої стратегії.
Шукали найкращі книги про маркетинг і дочитали аж сюди?
Вітаємо, на противагу 90% бізнесів, ви розумієте важливість постійного розвитку та інвестицій у знання. Якщо хочете перетворити натхненні цими книгами ідеї в реальні стратегії, які працюватимуть на ваш успіх, наше маркетингове агентство готове допомогти. Адже теоретична база — це круто, але без реального досвіду та практичних інструментів вона не принесе вам клієнтів і прибутку.
Записуйтесь на консультацію до прокачаних спеціалістів well done, і разом ми розробимо ефективний план просування вашого бренду, орієнтуючись на багаторічні знання нашої команди, сучасні тенденції та найкращі практики ринку. Ми завжди пропагуємо комплексний підхід до маркетингу, тож пропонуємо послуги з SMM та SEO просування, брендингу та розробки сайтів, а також контекстну та таргетовану реклами.
Бажаєте обговорити ваш проєкт?
Розкажіть нам про свій проєкт та його цілі, і дізнайтесь, як ми можемо покращити ваш бізнес.